ČlánkyCreepypastyZáhady

Rozluštění záhad Lavender Town

Rozluštění ❝Lavender Town Syndrome❞ a ❝Lavender Town Tone❞

O Pokémon hrách ❝Red❞ a ❝Green❞ pro Nintendo Game Boy je po internetu veřejně známá záhada Levandulového města, malého místa na mapě ve hře. Jedná se o městečko s duchy, ducho-Pokémony a věží, která slouží jako místo odpočinku pro mrtvé Pokémony.

Hudba v tomto městě, která byla brzy vyměněna, obsahuje určité frekvence a stereofonní zvuky, které na posluchače mohou psychicky působit. Tyto zvuky v Pokémonech jsou světově známé pod názvem ❝Lavender Town Tone❞.

Pro popis těch psychických efektů na japonské děti, hrající první beta verze Pokémonů, můžu jen odkázat na tento odkaz: (Čtenáři jej využívají hodně, přestože na něm veškeré informace nejsou.)

Historie

Ještě před létem 1996 se začaly vytvářet spojitosti spousty věcí k Lavender Town. Právě první zmínky a potvrzení o tom, že za to může Lavender Town, vytvořila společnost GameFreak Inc. roku 1996. A přesně to se kvůli zaměstnankyni Satou Harue dostalo na povrch.

V tom bylo uvedeno datum, jméno, i události spousty z případů, kdy děti mezi sedmi a dvanácti lety hrály Pokémon Red a Green verze. 12. duben, 1996 (11). Zástavy dechu ve spánku, migrény. Zaútočil na policistu nedaleko vládní budovy, kterého zabil.

  1. květen, 1996 (12). Podrážděnost, nespavost, závislost na videohrách, krvácení z nosu. Došlo to až do násilí vůči ostatním a sobě.

  2. duben, 1996 (11). Těžké bolesti hlavy. Sebepoškozování, na zápěstí vyryty symboly pro ❝Císař❞, poté zemřel.

  3. březen, 1996 (7). Migrény, líné a pomalé chování, neschopnost reagovat. Hluchota, poté se ztratil. Tělo bylo nalezeno u cesty 20 dubna, 1996. Stovky japonských dětí se stalo oběťmi těchto efektů Lavender Town Tone a nakonec spáchaly sebevraždu.

Jak je vidět, frekvence a stereofonní zvuky mohou vytvořit mnoho problémů, jako je šlak nebo násilné chování vůči ostatním.

The Ghost Animation

Článek také zmiňuje takzvanou ❝Ghost Animation❞, která se objevuje ve věži. Údajně zobrazuje nepohyblivé obrazy křičících obličejů, smrtku, fotografie mrtvých těl, a to spolu se standartním obrázkem ducha. I přesto, že poslední odstavec říká, že jde o fikci, za Ghost Animation se schovává trochu pravdy.

V naprosto prvních hrách Red a Green, v těch, kde je i první verze Lavender Town, se schovává kód pro nejmenovaného Pokémona s identifikačním číslem Pokédexu – 731.
Ten se může najít na dvou místech: Jedno z nich je na obrázku, v Route 7.

Třicátý první krok ve trávě, označený červeným čtverečkem, má stoprocentní šanci v souboji s Pokémonem 731. Otázkou je, proč zrovna tam, jestli za to mohou programátoři, nebo to hra vytvořila sama.

Další cesta je přes MissingNO glitch

Jde o donucení Old Mana, starého muže ve Viridian City, aby ti ukázal, jak se chytá Pokémon, a pak odlet na Cinnabar a tam surfovat na okraji ostrova. Hra si pamatuje jméno tvé postavy a právě díky jménu se ukazují ti určití Pokémoni, a na tom okraji Cinnabaru je místo, které nemá ty své určité Pokémony.

Po tom, co Old Man ukáže, jak se Pokémoni chytají, a po následném odletu na Cinnabar záleží jen na jméně postavy, za kterou hraješ. Při pojmenování postavy ❝gca❞ (malými písmeny) tím prvním Pokémonem, se kterým se tam setkáš, bude Pokémon 731.

Sám o sobě je tenhle Pokémon podivný. Používá postavu ducha spolu s problikáváním různých pixelů. Po asi dvaceti probliknutí se ale tohle ❝blikání❞ mění na přeblikávání obrázků s nízkou kvalitou.

Obrázky 2, 3 a 4. Na obrázku 2 je něco jako… vypadá to na muže stojícího nad stolem, kde je položeno něco, co je jen těžko rozpoznatelné, ale vypadá to na tělo. Na tom má ruce a zdá se, že přes obličej může mít masku. Spíš to, co nosí na ústech chirurgové, což pak více posiluje teorii, že to dole je tělo.

Obrázek č. 3 ukazuje s největší pravděpodobností dům, bližší vysvětlení později. A čtvrtý obrázek znázorňuje císařskou vlajku Japonska s kanji symboly pro „Císař“. Při souboji s Pokémonem 731 hraje dokola Lavender Town.

A po poražení Pokémona hra zamrzne, po restartování zobrazuje titulní obrazovka pouze statický obraz a hudba je tam desetkrát zrychlena do neposlouchatelného pištění.
Co má za cíl tenhle Pokémon? Jaký je význam čísla 731? Byly stereofonní zvuky přidány do Lavender Town Tone záměrně?

Odpovědi na tyhle otázky si vyžadují náhled mezi zaměstnance GameFreak, což je společnost, vytvářející pro Nintendo spoustu her.

The Staff of Game Freak

Game Freak Inc., japonská firma na videohry, kterou od roku 1989 vlastní Satoshi Tajiri, vytvořila Pokémon série. Shin Nakamura, který se, majíc šestiletého syna Kena Nakamuru, oženil se Satou Harue, tu pracoval. Paní Harue byla ta, které unikl soupis o dětech, na které Lavender Town Tone tak zapůsobilo.

Jenže mimo jiné byla velmi nadaná v oboru hudby a upravování zvukových stop. Pro víc informací jsem zamířil do Japonska za paní Harue, žijící aktuálně v malém městečku na Hokkaidu.

Zprvu byla oproti odpovídání na mé otázky docela zdrženlivá, pak ale polevila a poskytla mi informace, které jsem potřeboval. Důvod, proč vypustila do světa seznam oněch dětí, byl částečně pocit viny. Pan Nakamura se jí zeptal, jestli by nemohli vylepšit znělku z Lavender Town.

Paní Harue souhlasila

Nakamura tak přidal tóny, ale jí řekl, že to nakonec nechal být, že takhle je to fajn. Z důvodu, že přidané frekvence nemohl slyšet někdo nad 12 let, paní Harue věřila Nakamurovi.

Uprostřed noci po onom dni, kdy byla hra vydána, spáchal pan Nakamura sebevraždu v nedalekém lese jménem Aokigahara, oběsil se na stromě. Nechal paní Harue dopis. A jejich syn Ken se zabil při automobilové nehodě na cestě od jejich domu.

Byl nahý, skončil s několika zpřelámanými žebry, zpěněnými ústy a masivním krvácením z nosu z důvodu mozkové mrtvice. Na jeho hrudi byly do krve vyryty znaky pro „Císař“. To, co jsem od paní Harue slyšel, bylo to, že Ken spal v pokoji a pan Nakamura mu na uši nasadil sluchátka a do nich pustil onu verzi Lavender Town, poté odešel.

Jejich syn se samozřejmě automaticky vzbudil a kvůli efektům hudby si na hruď vyryl znaky, poté zaútočil na lidi v autě venku, nasedl do něj a pokusil se ujet. Bohužel, toto vysvětlení i přes krvavý nůž v Kenově pokoji nebylo policií uznáno.

Paní Harue souhlasila se zveřejněním většiny dopisu od Nakamury

Něco z toho je z osobních důvodů paní Harue odstraněno. „Drahá Satou, (smazaná část)… dnes večer začíná pro Japonsko nová éra, nové impérium, za které jsem já odpovědný. Nemohu však setrvávat ve sledování svého výtvoru v dalších několika měsících. Děsí mě práce mého otce… (další část odstraněna).

Náš syn, Ken, je prvním mučedníkem pro toto císařství, a bude následován spoustou dalších, způsobující pády společnosti, která poté nově vzklíčí. Fénix se znovu zrodí z popela, druhé velké japonské císařství… (zbytek odstraněn)“

Takže je očividné, že se Nakamura pokoušel vytvořit druhé „Great Imperial Japanese Nation“ použitím nových verzí Pokémonů. Doufal, že Lavender Town Tone v nich vzbudí násilí a tak veškeré děti, které si hru pořídí, se stanou bojovníky za Císařství.

Co ale vysvětluje Ghost Animation a co má být práce jeho otce?

Jednotka 731 Aneb Unit 731. Jedná se o uzavřenou jednotku japonské armády pod nadvládou japonského císařství během Druhé světové války. Věnovala se objevům jak z biologického, tak z chemického oboru a často se ponořovala do experimenty s lidmi.

Také proto je známá pro své zločiny.

Tahle jednotka je rozdělena do několik oddílů

Oddíl 1: Zkoumání dýmějového moru, cholery, anthraxu, břišního tyfusu a tuberkulózy díky používání lidských subjektů. Za tímto účelem bylo vystaveno vězení pro tři až čtyři stovky lidí.
Oddíl 2: Zkoumání biologických zbraní používaných na bojištích, třeba šíření mikroorganismů a parazitů.
Oddíl 3: Produkce dělostřeleckých granátů, umístěno v Harbinu.
Oddíl 4: Produkce ostatních různých agentů.
Oddíl 5: Tréning personálu.
Oddíly 6-8: Vybavení, léčení, administrativa jednotky.

V oddílu 4 pracoval Hoshu Nakamura, otec Shina Nakamury. Podle paní Harue to byl „velmi konzervativní muž, na stěně měl vlajku Císařství a pečlivě dodržoval tradice. A takhle zůstal polovinu století.“

Když zajdeme ještě dál, tak Hoshu pracoval v oddílu 4 a držel tam titul „Vedoucí experimentů vztahující se ke zvukovým technikám“. Tady moc nemůžeme říct, co přesně měl jeho titul znamenat, ale někdo by mohl hádat, že Lavender Town Theme vzniklo tady, mezi křikem pacientů a zápachem hořících těl.

Tak se můžeme vrátit k obrazům 2 a 3. Číslo 2 je muž s chirurgickou rouškou u těla, což připomíná pana Nakamuru. Trojka vypadá jako hlavní vchod tam, do pracovny. Takže by ostatní obrazy mohly vypovídat o zbytku „pacientů“ Jednotky 731 a dalších dveřích budovy.

Následky

Efekty jako takové nebyly přesně podle očekávání Nakamury. Nemáme tu další japonské císařství, jenom několik stovek japonských dětí spáchalo sebevraždy, útočilo na úředníky a orgány státu, prakticky by se dalo říct, že nic víc. Hlavně taky díky rychlému zareagování paní Harue, která donutila Game Freak rychle stáhnout hry z prodeje a nahradit hudbu i 731.

Pan Nakamura taky zapoměl předem předvídat, že efekty byly bez používání sluchátek zatraceně slabé. A taky rychlá reakce Game Freak může za moc. Pokémoni poté byli čím dál více populární sérií her.

Bohužel, vláda, nejspíš na žádost Nintenda, zapoměla vzít na vědomí spojitost mezi ztracenými dětmi a Pokémon hrami. Informace, které uniky paní Harue, byly odstraněny a zůstávají jen u ní doma.

Závěr

Veliké díky patří paní Harue, která mi zodpověděla na spoustu otázek, na které doposud skoro nikdo odpovědi neznal, a za věnování oné kopie (nejspíš jediné zbývající) první edice Pokémon, první beta verze.

Paní Harue pokračovala ve svém životě se dvěmi kočkami na Hokkaidu, pracující jako prodavačka v obchodu. Opustila Game Freak krátce po událostech, které se staly. Sebevražda manžela a smrt syna. Také vzdala pokusy o rozšíření informací z událostí vedoucí ke ztrátě jejího syna.

*UPDATE*

Paní Harue zemřela 3. května 2001 na leukémii. Tato stránka je proto věnována jí a snad odpočívá v pokoji. Takže, celý tento příběh se zdá přijatelný, hudba by mohla manipulovat dětmi díky binaurálním frekvencím… ty ale na Game Boy nejsou možné.

Je tu ale ještě stále spoustu cest, jak se to mohlo provést. Frekvence mohly být přeci jenom třeba jen něco nepředpokládaného… Snad si tohle užijete. Help, a… Tam mezi komentářema jsem našla ještě něco docela zajímavýho. Docela dost…

***Ano, binaurální frekvence na Game Boyi možné jsou,

*za předpokladu, že používáš sluchátka.

*Tenhle běžný postup může nastavit ve zvucích binaurální frekvence.

SECTION „LavenderTown“, HOME

.BIN_Start: ld A, 127
ld (FFoo+52), A
*Nejdřív se ujistěte, zda je zvukový hardware k dispozici.
ld A, 18
ld (FFoo+51), A
*Teď je jak hudba, tak i další frekvence na jiném uchu, POKUD používáš sluchátka
xor A
ld (FFoo+10), A
ld A, 127
ld (FFoo+11), A
ld (FFoo+21), A
ld A, 248
ld (FFoo+12), A
ld (FFoo+22), A
*Pouhé nahrávání stálých zvuků
ld A, 68
ld (FFoo+13), A
ld A, 134
ld (FFoo+14), A
*Načetl jsem tóny se 700hz
ld A, 71
ld (FFoo+23), A
ld A, 134
ld (FFoo+24), A

*Nahrál jsem tón 2 se 715 hz

*Takhle může Game Boy hrát binaurální zvuky, když používá najednou dva zvukové kanály.
ret

*Mohl bych zmínit, že takovéhle nastavování frekvencí je poněkud zmatkovité.
*Ale právě proto je v Creepypastě zmíněno jen to, že je ta hudba v Lavender Town a že je hudba tak jednoduchá, že bez většího problému lze pustit zároveň i druhý zvukový kanál.

*Pořád je ale divný, že hudba v jednom městě může člověka děsit tak, aby nehodlal používat sluchátka.

Před jakoukoliv manipulací s tímto příběhem (tj. kopírování, využívání v podobné formě) si prosím přečtěte tento článek a až poté jednejte.

Originál: Lavender Town Tone Anecdote

Další Creepypasta: Lavender Town: Záhada ❝Chybějících frekvencí❞

Zatím bez hodnocení.

Jak se ti líbil příspěvek?

Štítky

Nauti

Možná ode mě neuslyšíte hru na píšťalku, kterou byste snad od DarkTownského krysaře mohli čekat, ale místo toho vám povím spoustu příběhů a prohledám spoustu faktů, abych prokázala některé teorie. V Creepypasta komunitě se uvádím jako NautiFears, ale říkám si Nautileen. Lidi mi obvykle říkají Nauti ^^ Mohli jste mě však znát i jako Stiak nebo Akkaris. Překládání Creepypast se věnuji od roku 2015 a psaní samotnému od svého dětství, a obojím se zde hodlám prezentovat, akorát výhradně s děsivým kontextem. Kromě překladů Creepypast, zvrácených dětských pohádek a vlastních psaných příběhů tu však najdete i mé researche a myšlenkové pochody, například ve vyhledávání zajímavostí o Slender Manovi či satanismu anebo sepsání článku Save the Creepypasta Fandom. Aby toho nebylo málo, vypomáhám s instagramem DarkTownu a uspořádávám art soutěže, do kterých se můžete zapojit i vy. Také velmi aktivně spolupracuji s Migdosem, pyromanem DarkTownu, který předčítá Creepypasty na Youtube. Snad se v našem městě budete cítit příjemně... a případně mi promiňte nějakou tu krysu, která mi uteče...

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button
Don`t copy text!
Close
Close