origin of mickey mouse oswald the lucky rabbit disney creepypasta urban legend creepy záhada darktown.cz

Mickey Mouse je nepopiratelně jednou z nejvýraznějších kreslených postav americké kultury, ducha i hodnot. Na našich televizních obrazovkách zářil po spoustu let a rozesmíval malé děti. Příběh jeho původu je však docela zvláštní.

Předchůdce Mickey Mouse

V pozdních dvacátých letech devatenáctého století pracoval Walt Disney pro studio Universal. V tu dobu byl Mickey Mouse, jakožto postava, nabídnut jako náhrada za Oswalda the Lucky Rabbita.

Kresleného králíčka s obrovskýma ušima a velkým, výrazným obličejem. Při sledování toho, jak se seriály stávají populárnější, požádal Disney o zvýšení platu. Jako odpověď se mu naneštěstí dostalo pravého opaku. Začal mít plat stejný, jako ostatní zaměstnanci.

To se Disneymu nelíbilo. Studio Universal ho začalo používat jen jako pěšáka. Ale on se rozhodl, že to bude ON, kdo se bude smát naposledy.

 

Steamboat Willie

Začal pracovat spolu s Ubem Iwerksem na první epizodě Steamboat Willie. Začalo se to vysílat v listopadu, přesněji 18. 11. 1928. Hlavní postava získala nějakou tu slávu, zbytek je historie.

Pro většinu je tohle okamžik, kde to všechno končí. Že tohle je to, čím se Disney pyšnil. Tomuhle věří valná většina společnosti.

Není to pravda

Disney a Iwerks věděli, že pokud si chtějí vytvořit slavná jména, nesmí svým plánům nijak osekávat rohy. Proto si naverbovali skupinu vědců. Z legálních důvodů musím z tohoto článku odstranit jména oněch mužů.

Skupina mužů pracovala na hlubokém průzkumu myších rodokmenů. Získali skvělé výsledky, pochopili vnitřní strukturu i chování myší. Iwerks tak zatáhl muže do projektu a byl ujištěný o úspěšnosti charakteru. Disney byl jen nadšenec do charakteru, ale byl lehce znepokojen měřítky Iwerkse.

Jeden z expertů přinesl myš

Černou myšku, odchovanou v zajetí za normálních podmínek. Její rodokmen nevykazoval žádné abnormální genetické poruchy. Při testech probíhala napříč bludišti normální rychlostí, její tělesné funkce byly klasifikovány jako obvyklé.

K monitoru byly připojeny elektrické kabely, na jejich druhých koncích byla připojena myš, jejíž geny se měly elektricky přenášet do počítače. Doufali, že budou moci vytvořit první organicky založený kreslený charakter. Když byly do těla myši puštěné elektrické pulsy, za každým šokem sebou zmítla.

Jenže když už začaly být šoky pravidelné a stálé, přestávala sebou pomalu celkově hýbat, až se nakonec už nepohnula ani o píď. Experti, uvažujíc, zda je mrtvá, zkontrolovali její životní známky a zjistili, že jí stále bije srdce. Chystali se označit pokus jako bezvýsledný, když se ozval Iwerks, aby pokračovali.

Část nahrané konverzace je zde:

Dr. xxx: Její srdce stále bije, ale víc tady nic moc dokazovat nemůžeme. Genetická struktura myši nemůže být přenesena do počítače.

Iwerks: Ne! Nemůžete přestat, je-li stále naživu, musíme pokračovat!

Disney: Ube, prosím, uklidni se. Najdeme další, jinou cestu, jen to bude trochu trvat.

Dr. zzz: Mám obavy, že má můj kolega pravdu. Není tu žádný smysl pokra-

*burácivé zvuky*

Iwerks: Chci svou myš! Chci ji!

Dr. xxx: Dobře! Fajn! Pánové, vypadá to, že tu ještě nějakou dobu budem.

Později

Poté, co prošel hlodavec šokovým léčením, nezmítl sebou už ani jednou. Ležel v takové pozici, jako kdyby šel spát. Jediná zjevná změna byla barva těla; v čase jeho smrti byl zcela jednobarevný.

Vědci byli výsledky zmateni. Nikdy předtím se fyzická změna, tedy třeba barvy, nestala, obzvlášť ne u hlodavce. Disney přešel k projektoru a roztočil roli. Přesný popis toho, co se ukázalo, není známý, ale popisovali to následovně:

Viděli myšku pobíhající po plátně, která vypadala jako náčrt tužkou, avšak její pohyby byly plynulé a rysy jasné. Při pohledu na tohle vědci přikývli a souhlasili v další spolupráci s Disneym a Iwerksem na tomhle projektu.

Po dalších několik hodin vědci experimentovali

Zkoušeli všemožné druhy elektrických signálů, které by mohly změnit chování a vzhled myši. Zpočátku byly změny až bolestně. Zvíře se za chvíli vrátilo do svého původního stavu. Po pečlivých změnách pak tento problém docela snadno obcházeli.

Pruhy jako živé kůže se změnily v oblé, umělé tvary. Korálkovité oči byly nahrazeny černými ovály. Při těchto změnách myš otevírala tlamičku, ve snaze pištět, avšak nevydala ani hlásku. Jediný zvuk, který byl slyšet, pocházel z reproduktorů, bylo to praskání a posouvání kostí.

Netrvalo dlouho a bylo hotovo

Postava perfektně odpovídala Disneyho kreativnímu nápadu – Kulatá myška oblečená v montérkách.

Ale i po tom všem tu jeden malý problém byl: postava se stále chovala jako myš. Byla na všech čtyřech a jen pobíhala okolo, nezajímající se o okolní svět. A v ten okamžik vzal Disney projekt do svých vlastních rukou.

Disney: Hey, je mě tam slyšet?

*praskání*

Disney: Hey! Hej tam!

Mechanické bzučení a pískání se odráželo od stěn místnosti. Trvalo to asi deset minut a bylo to tak nesnesitelné, že skoro všichni vědci pustili své vybavení a prostě odešli.

Jediná věc, kterou tu za sebou nechali bez dotknutí, byl přístroj na elektrické šoky. A po několika chvílích byla myš konečně schopna mluvit.

*vysokofrekvenční pištění*

Disney: Mluv ke mně.

Mechanický hlas: Proč… *statické kvílení* jste mě dali sem?

Iwerks: Protože vyslechneš všechno, co ti pan Disney řekne, a podřídíš se tomu. Rozumíš?

Mechanický hlas: Já… *kvílení* nemůžu.

Disney: Můžeš a budeš!

*zvuk stoupající elektřiny*

Mechanický hlas: Nechte… *kvílení* mě být…

Podle téhle konverzace lidé v místnosti mohli uvažovat nad inteligencí tvora. Byl schopný využívat lidskou řeč a učit se nové věci. Disney se chopil příležitosti a nechal postavu opakovat dialog v Disneyho vlastním ❝myším❞ hlasu.

Řádky rozhovoru byly v podání myši vysoko postavené. A když rozvažovali nad jménem ❝Mickey❞, Disney ho donutil přísahat svou věrnost studiím.

Disney: Tak a jsme hotovi. Nyní opakuj po mně. Já jsem Mickey Mouse.

Myš podrobeně odpověděla. Z oněch slov doslova stékala melancholie a strach.

Mickey: Já jsem Mickey Mouse.

Disney: A jsi navždy můj.

Mickey: A jsem navždy tvůj.

Úplně první nahrávky byly rozptýleny do pozdějších Mickeyho filmů. Třebaže jen na milisekundy, měly i tak převzít jistotu nad přežitím charakteru. A jak Mickey sbíral popularitu, jeho obraz se stával známým. Ikonické uši s hlavou se tak často objevují v Disneyho pořadech, produktech a zábavních parcích.

Jsou věčným symbolem Mickeyho podřízenosti a Disneyho dominance.

|| Další díl (Cyclon D) >

Všechny creepypasty ze série Disney:
Disney (1/3) – Origins of Mickey Mouse
Disney (2/3) – Cyclon D
Disney (3/3) – Fun Facts

Chcete-li překlad jakkoliv využít, je vaší povinností nejprve se dohodnout s překladatelem.

Disney (1/3) – Origins of Mickey Mouse
5 (100%) 1 vote
Sdílejte
Předchozí článekUsername: 666
Další článekGirl next door
Stiak

◦Místní krysař posílá pozdravy všem, kteří do těchto končin zavítají! Abych se trochu představila, povím vám, že si na internetu říkám Aurora Akkaris, avšak pro Darktown jsem si kvůli vlastní nostalgii ponechala starší přezdívku Stiak, pod kterou jste mě mohli dříve znát. Jsem blogerka s velkou fantazií, která mě přivádí k psaní nespočtu příběhů, na této stránce se však budu zabývat výhradně děsivou tematikou, které se věnuji již od počátku roku 2015 a do dnešního dne se mi povedlo převést do českého jazyka spoustu příběhů, v čemž budu pravděpodobně pokračovat i nadále. Snad se vám tedy bude má práce líbit! Nechť krysy kráčí po vašem boku! •

2 KOMENTÁŘE

  1. […] V roce 1928 se Mickey Mouse objevil ve svém prvním kresleném filmu. Jeho cesta za slávou však nebyla přesně taková, jakou se dalo čekat. Stezka do světa společenských hvězd byla politá šílenstvím, utrpením, a věcmi, které odporují morálce. Prohledal jsem spoustu věcí a našel pravý příběh ukrytý za Mickeyho původem. Příběh, který jste mohli už slyšet v předchozím článku Origins of Mickey Mouse […]

Napsat komentář

Přidejte komentář
Vložte vaše jméno