Misfortune.gb
Misfortune.gb
Misfortune je tajemná hra pro originální GameBoy. Nikdo neví o jakémkoliv prodeji hry, veškeré informace pochází od přímých hráčů. Hra nemá titulky, takže nikdo stále nezná autora hry. Pár lidí, kteří se hrou mají zkušenosti, říkají, že je to jedna z nejděsivějších her, kterou kdy hráli.
Soudě dle samotného obsahu hry, který je docela hororový, můžeme říct, že se autoři mohli řídit něčím, jako je Sonic.exe a Lavender Town Syndrome.
Příběh
Hráč očividně ovládá mladého chlapce v podivné gotické budově. Po chvíli hraní a prozkoumávání se setkáváme s takovou škodolibou bytostí. Nikdy o sobě ten tvor nic neobjasnil, ale někdo ho ztotožňuje s Bafometem, Belzebubem nebo dokonce Ďáblem.
Po onom setkání se objeví dialog, říkající „Existuju napříč veškerou realitou. Hodláš proti mě bojovat?“ Následuje možnost výběru Ano nebo Ne. Vybere-li hráč Ano, objeví se další věta. „Takže, můžeme začít.“
Gameplay
Hráč je pak přesunut do několika místností s něčím, co se zdá jako bludiště. Vždy tam leží nějaké pasti, jsou tam zamčené dveře, klíče… Hráč má projít každou místností, dostávat se do dalších přes schody vedle místnosti, nebo vyřešení puzzlí.
Což zahrnuje taky odpovídání na hádanky, a může dojít ke špatné odpovědi nebo výběru nesprávných dveří. Asi nejznámější příklad je obrázek se čtyřmi kabinkami a textem „Vyber špatně a neštěstí postihne všechny tvé milované.
Jsi připraven hrát?“ Pokud se hráči podaří během hry vybrat něco špatně, obrazovka zčerná a následně se ukáže detailnější obrázek démona s textem „Tady jsem Bohem já.“ To, jak je to napsané, vypadá nějak… krvavě.
Údajné postranní efekty
Říká se, že tahle hra má škodlivé efekty, první zmínky o tom začaly po internetu kolovat kolem roku 1990. Hráči začali vyprávět o zažívání nepřerušovaných depresí a hrůzy poté, co se jim objevila obrazovka s „GAME OVER“.
Na online fórech dokonce někteří říkali, že by měli zemřít, a nebo najednou nebyli aktivní. Tyhle záhady nějakou dobu vládly takovýhle fórům, avšak záhada tohohle všeho se k vyřešení nepřiblížila.
Někteří to označují jako obyčejny vtip, jiní potvrzují, že pohled na onoho ďábla skutečně přinese neštěstí, jak slíbil. Později se začalo debatovat o tom, že vinu na tom nese samotný soundtrack.
Soundtrack
Hudba hry obsahuje hluboké, bzučící tóny a rozladěnou melodii, a očividně nebýt toho, že GameBoy nezvládne větší zvukové soubory, tak by to bylo ještě horší.
A obrazovka s „GAME OVER“ má zvuk vysoce pištivý, divný, až skoro uspávací. Hraje k tomu všemu na hodně vysoké frekvenci, a říká se, že právě ta hudba umí dost pozměnit nálady. A ze všech zvukových souborů ze hry lze dneska najít na internetu jen tu, kde se poprvé setkáváš s tím démonickým tvorem.
Dostupnost
Hledání po ROMu nebo kazetě je zbytečné, protože hra už neexistuje. A vlastně, ti, kteří to hráli, to vůbec nehledali, narazili na to náhodou. Ale, mimo jiné, některé hry na GameBoy v sobě obsahují tuhle hru…
Což znamená, že v některé hře se dá Misfortune otevřít, a to pomocí glitchů nebo cheatů. Častokrát se ale právě tohle nepovede… nešťastné, že?
O Misfortune se ví, že by se dalo najít v těchto hrách:
• Legend of Zelda: Link’s Awakening
• Pokémon: Red
• Spud’s Adventure
• Puchi Carat
• Atelier Marie (JP)
Závěrečné myšlenky
V téhle sekci už nebudu mluvit o hře tak objektivně, ale bude to obsahovat víc… subjektivity. Je důležité, abyste si tuhle část přečetli. Takže. Je hra skutečně prokletá? Má nějakou… schopnost, změnit něco nevinného v životu nebezpečnou věc?
Kdo ví?
Jediné, co vím, je to, že hra existuje. A co umí udělat.
Nikdy jsem ji nehrála, jak můžete vidět, ale znám někoho, kdo ano. Jeden z mých nejlepších přátel, byli jsme si blízcí, jako sourozenci, a mluvili jsme spolu o všem. Byl asi nejnadšenější a nejneobvyklejší osobou, kterou jsem kdy potkala, a jako já byl hodně zažraný do videoher.
Jednoho dne se mi sdělil s tím, že našel jednu děsivou hru, ukrytou v Pokémonech. Ukázal mi ji, a to ve mě probudilo hodně divný pocit. Měla bych dodat, že něco takového mě dokáže rychle vyděsit.
A brzy poté můj kamarád začínal mluvit méně a méně, ignoroval moje hovory, a když jsem ho pozvala ven, řekl, že mu není dobře. Najednou jsem v něm viděla samotáře, a i když jsem se ho pokusila zachytit ve škole, mluvil jen velmi málo.
Začal se vyhýbat každénz rozhovoru. Po měsíci, předtím, než vystoupil z vlaku cestou ze školy, mi po dlouhé době řekl alespoň něco.
„Měj se.“
Nikdy nezapomenu na to, jak tehdy vypadal. Ten kluk, který se tak často usmíval a uměl bravurně zakrývat emoce, teď odhaloval groteskní výraz, jako kdyby se chystal brečet. Před tím, než skutečně z vlaku vystoupil, mě donutil slíbit, abych „tu hru“ nikdy nehrála. To bylo naposledy, co ke mě promluvil.
Další ráno našli jeho poškrábané, krvavé tělo visící z jednoho jeho rozmontovaného přístroje u něj doma. Policie uvedla, že se pokusil zvednout nad hlavu hmotnost 220 liber, avšak lano měl omotané okolo krku, a když jej pustil, váha druhého konce provazu jej zvedla nahoru a udusila.
Nejstrašnější detail byl ten, že to vypadalo, jako kdyby v rukou svíral onu provizorní oprátku ve snaze ji uvolnit. Případ byl tak uzavřen.
Osobně nevěřím, že se tohle přesně stalo
Pokud jsi sběratelem her nebo prostě jen zvědavý stranger, měl bys zvážit svá rozhodnutí, třebaže na démony a duchy ani nevěříš. Neštěstí, které na tebe spadne, je skutečné.
Byli jste varováni.
Chcete-li překlad jakkoliv využít, je vaší povinností nejprve se dohodnout s překladatelem.
Originál: Misfortune.gb
Další Creepypasta: Hall of Tortured Souls